Studio 972

כללים לבניית חוויית משתמש מוצלחת

כיצד בונים חווית משתמש מוצלחת? זוהי שאלה המעסיקה ומטרידה מעצבי אתרים, מפתחי תוכנה, ומשווקים. מהמחקר בתחום זה עולים מספר כללים פשוטים המסייעים בבניית חוויית משתמש אופטימלית, שתמשוך את המשתמש ותקל עליו להשתמש במוצר או לצרוך את התוכן (ובמיוחד לצרוך תוכן שיווקי).

כלל ראשון וחשוב הוא כלל 3 הקליקים – לפי הטענה, משתמשים יעזבו אתר אינטרנט אם הם לא יוכלו להגיע לאתר שהם רוצים בשלושה קליקים בלבד. הדבר נכון גם לגבי פונקציות שונות בממשק של תוכנה – עודף שלבים בהגעה ליעד מביא לחוויית משתמש גרועה. כלל שני הוא מבחן 5 השניות, שבו נותנים למשתמשים להתנסות באתר או בתוכנה ל-5 שניות ומבררים מה הם זוכרים ממנו. מבחן זה שימושי כדי לגלות את המידה בה המסר של האתר, למשל, עובר למשתמש לפני שהוא מדפדף לעמוד או לשונית אחרים. שלישית, על האתר להיות נגיש לאוכלוסיות בעלות צרכים משתנים, כמו למשל אפשרות להגדלת אותיות או סכמת צבעים שגם עיוורי צבעים יוכלו לראות היטב, וזאת בכדי להגיע לקהל משתמשים מרבי. רביעית, כדאי ליוצרי האתר או למפתחי התוכנה ללמוד את המתחרים, כמו גם את משתמשי הקצה, ולדעת במה מדובר ובפני מי ומה הם עומדים. הכלל החמישי הוא בדיקת שיעור ההמרה, כלומר איזה אחוז מהמבקרים באתר מבצעים את הפעולה הרצויה (למשל, הרשמה לידיעון). כלל שישי הוא ניתוח זרימת קליקים (clickstream analysis), כלומר, בדיקה באילו חלקים מהאתר המשתמשים מבקרים ובאיזה סדר, מה שמאפשר לתפור חוויית משתמש מושלמת בעבורם. כלי שביעי לפיתוח חוויית משתמש אופטימלית הוא “מבחני A/B”, שבו בודקים שתי גרסאות של תוכן מקוון מול משתמשים (למשל בקבוצת מיקוד) בכדי למצוא איזו גרסה המשתמשים יעדיפו. בדומה לכך, בקבוצת מיקוד ניתן להשתמש גם בקלפים המייצגים קטגוריות מידע שונות באתר, שהמשתמשים הפוטנציאליים יסדרו בסדר שנראה להם נוח, מה שיספק תובנות לגבי הסידור האופטימלי של האתר. ניתן גם, לבסוף, להשתמש באנליטיקה של התנועה אל תוך היישומון או האתר בכדי לראות מה עובד ומה לא עובד בו.

קודם

Post a Comment

האם יש לך חלום?

בואו נדבר

דילוג לתוכן