אפיון אתר – היסודות הכי חשובים בבניית אתר
רגע לפני שאתם מתחילים בתהליך בניית אתר אינטרנט עבור העסק שלכם, יש שלב חשוב שעליכם לעבור על מנת לוודא כי האתר שלכם יגיע להישגים הצפויים. כמו אדריכל המתכנן את הבניין לפני שלב הבניה, ככה יחד איתכם אנחנו מתכננים את כל הדרך האסטרטגית והשיווקית – על ידי אפיון אתר, בדרך לבניית האתר המושלם.
מהו אפיון אתר?
אם כבר הסכמתם כי העסק שלכם אכן צריך אתר בשביל לגדול ולהתפתח, שלא תחשבו שזו עבודה של כמה שעות והאתר שלכם יעלה לאוויר ויתחיל להניב תוצאות. אומנם בפועל זה אכן יכול לקרות, אבל תדעו שזו תהיה הטעות הראשונה שתעשו בתחום הדיגיטל.
קחו לדוגמא בניית בית, מצאתם את הקבלן המתאים לבניה וללא תכנון ושרטוט מראש, תוך מספר ימים הבית עומד מוכן מאפס. ללא שום שקיפות של תהליכי הבנייה – האם תרגישו בטוחים להיכנס לבית הזה? איך בכזו מהירות הבית עומד יציב ומוכן, מבחינת כל ההיבטים הנדרשים לבית תקין לטווח הארוך?
בדומה לכך, על מנת לוודא כי אכן האתר שתקבלו בתוצאה הסופית הוא אכן איכותי ואמין, ללא חששות ובביטחון מלא, הפתרון האפקטיבי ביותר הוא אפיון אתר. אפיון אתר הוא בעצם החלק הראשון בו אתם מתכננים יחד עם הגורם המקצועי אשר ילווה אתכם, על ידי הגדרת מטרות לעסק, הצבת יעדים ומחקר שוק את סדר הפעולות לשיווק דיגיטלי.
סעיפי מסמך לאפיון אתר אינטרנט
ברגע שהמפתחים והמעצבים יודעים בדיוק מהם המטרות והציפיות שלכם מהאתר, התהליך יהיה הרבה יותר פשוט וקל עבור שני הצדדים והחלום על האתר המושלם יתגשם במהרה. כתיבת מסמך אפיון אתר מדויק ומסודר שיכלול את כל הפרטים הרלוונטים, הוא הצעד הראשון בדרך להצלחה.
היכרות ראשונית – הפסקה הראשונה של מסמך האפיון צריכה לכלול את מירב הפרטים הרלוונטים אודות העסק שלכם והמותג. ההיכרות של הצוות המקצועי מול הלקוח היא חשובה לא פחות, על מנת להבין לעומק את הצרכים של העסק ואת החזון והמטרות שלשמן הלקוח רוצה להקים אתר. שאלות חשובות לדוגמא: מהם ערכי העסק והחזון? אילו שירותים או מוצרים העסק מספק? מה הייחודיות לעומת מתחרים? מיהו קהל היעד?
קהל היעד – כאשר נדע למי האתר פונה, לאיזה קהלים מבחינת מין, גיל, אזור מגורים, משפחות, אנשי עסקים, הרגלי קניה וכדומה, נוכל לעצב ולפתח את האתר בהתאם לקהל היעד הרלוונטי. כל שינוי עיצוב קטן ביותר באתר, יוכל למשוך את הקהל הנכון ולהרחיב עבורכם את מאגר הלקוחות.
מטרות – על ידי הגדרת מטרות לטווח הקצר והארוך, הצוות יוכל לדעת לאן אתם שואפים ומה בעצם אתם רוצים להשיג מהאתר. חשוב גם להבין מהן המטרות הרלוונטיות והאם הן אכן אפשריות ויעילות, כך נוכל לדעת גם מה סוג האתר אשר יתאים לעסק שלכם.
עיצוב האתר – את עיצוב האתר אתם יכולים לבחור בעצמכם על פי טרנדים עכשווים או על פי בדיקת מתחרים והעיצוב הרלוונטי לתחום ממנו אתם מגיעים. כמובן שלצוות המעצבים המקצועי יש את כל הידע והניסיון להביא לכם את העיצוב הטוב ביותר בהתאמה אישית, אך אם יש אתרים שאהבתם ותרצו עיצוב דומה ואפילו משופר יותר, זה אפשרי לחלוטין.
פונקציונליות – ההגדרה לאיך האתר יפעל ומהי הדרך היעילה ביותר עבורכם, אם האתר יהיה בקוד פתוח או סגור והאם אתם צריכים את הגישה לעריכה באתר במקרה הצורך. בנוסף, ההחלטה על מבנה העמודים, הנושאים והקטגוריות אשר יופיעו באתר ומהו הסדר שבו הם יוצגו כך שלגולשים תהיה גלישה נוחה ונגישה באתר עבור כל מטרה שלשמה הם נכנסו.
תוכנית שיווקית – עם ההגעה לשלב תכנון השיווק של האתר, צריך לקחת בחשבון את כל הפרמטרים העומדים בפניכם אשר יכולים לקדם אתכם בדיגיטל. באיזו פלטפורמה תרצו לקדם את האתר, אם זה גוגל, פייסבוק, אינסטגרם וכדומה. ההחלטה על דרכי שיווק אתר ישפיעו גם על עיצוב ופיתוח האתר כך שיענה על הדרישות לקידום אפקטיבי.
ללא אפיון אתר, אחוזי ההצלחה של האתר שלכם ירדו משמעותית עד כדי חוסר אפקטיביות בפעילות האתר בכלל. עם אפיון אתר מקצועי ומדויק תוכלו להיות בטוחים כי הצוות של סטודיו 972, יודע בדיוק מהם המטרות והשאיפות שלכם מהאתר ויוכל להביא לכם את התוצאות הטובות ביותר.