Studio 972

MVP

היתרונות של MVP עבור מעצבי חווית משתמש

כל פיתוח מוצר הוא תהליך מאתגר עבור מעצבי חווית המשתמש, מוצר מצליח אם מדובר באתר או אפליקציה, הוא כזה אשר משרת את קהל היעד בצורה המושלמת ביותר. השיטה האפקטיבית ביום לוודא זאת כיום, היא בעזרת השימוש במוצר בר-קיימא מינימלי (MVP), אשר מקנה לכם את האפשרות ללמוד את התנהגות והעדפות משתמשי הקצה.

מה זה בכלל MVP?

Minimum viable product) MVP) או בעברית מוצר בר-קיימא מינימלי, הוא מונח שטבע אותו פרנק רובינסון לפני עשרות שנים ונתפס כיום כמושג מרכזי בעולמות הפיתוח הטכנולוגי, כחלק מתפיסה של סטארט אפ רזה, פיתוח תוכנה זריז וכשלבים ראשונים בחברות הזנק. מונח זה מדבר על פיתוח מוצר ברמה המינימלית, כך שיהיה אפשר להשיק אותו ואף להשתמש בו. 

שיטה זו נוצרה מתוך ההבנה כי ישנן חברות יזמיות קטנות, אשר אינן יכולות לפתח מוצר שלם כבר מהרגע הראשון, כי אחרת כל פיתוח של מוצר, יכול להימשך המון זמן והלקוח לא יקבל את המוצר בזמן. עם זאת, עדיין MVP צריך להכיל בו מספיק תכונות, אשר יעניקו למשתמש ערך ותוצאה כמוצר רגיל לחלוטין. בדרך הזו המפתחים יכולים לראות באופן ברור, כיצד משתמשים מגיבים למוצר הראשוני.

תהליך פיתוח אפקטיבי 

הרעיון מאחורי MVP, הוא להעניק גם לחברות קטנות את האפשרות לפתח מוצר בפרק זמן קצר יותר, כך שהלקוח יקבל מוצר ראשוני ובהמשך על ידי ניתוח שימוש המשתמשים במוצר, יהיה ניתן ללמוד איפה אפשר להשתפר ולייעל את המוצר. המטרה כאן היא בעצם להגיע למקסימום אפקטיביות במינימום משאבים.

בזכות מוצר בר קיימא מינימלי, חברות סטארטאפ וארגונים רבים, נמנעים מתהליכי עבודה ארוכים ומסובכים, שבתוצאה הסופית לעולם לא יוכלו להביא את אותה תוצאה, כמו לאחר ניתוח של מוצר ראשוני אשר השתמשו בו כבר ובכך ניתן לשפר בקלות את חווית המשתמש. כך כל פרויקט הופך לאפקטיבי ויעיל יותר, בידיעה שהמוצר המוגמר יעניק למשתמשים את החוויה המושלמת וללקוח את המוצר הטוב ביותר. 

איך זה עוזר למעצבי UX?

לקלוע באופן המדויק לחווית משתמש מושלמת, אשר תתאים לקבל היעד, זוהי משימה מאתגרת ביותר ואף פעם לא פשוטה. אך כאשר מעצב חווית משתמש (ux) משתמש בשיטת MVP תוך הגדרת אפיון נכון, יעדים ושואל את השאלות המדויקות אם זה מטרות המשתמשים? מהו פרופיל המשתמשים? מה הציפיות מהמוצר הסופי? ועוד, כל התהליך יהפוך להרבה יותר קל ויעיל. 

בסוף מעצב חווית המשתמש צריך להבין מהמוצר הראשוני, מהן נטיות המשתמשים והמטרות שלהם עם השימוש במוצר, ומהם הדברים אשר מפריעים להם בדרך או מפחיתים את רמת השימוש במוצר. זו הדרך הטובה ביותר להבין את רצונות קהל היעד, ובכך לחסוך המון זמן וכסף בכל תהליך פיתוח המוצר. 

אומנם זהו תהליך שאכן מקל משמעותית על מעצבי UX, אך עדיין דורש תכנון מדויק, הגדרת מטרות, הבנה עמוקה בשיטה והתמקדות על דרישות הלקוח לצד התנהגות המשתמשים. תכננו היטב את ה-MVP שלכם ובכך תגיעו לתובנות והתוצאות הטובות ביותר. 

Post a Comment

האם יש לך חלום?

בואו נדבר

דילוג לתוכן