איך לזהות מתי הגיע הזמן לרענן את המותג?
מותגים דומים לבני אדם – גם הם מזדקנים ומתים. כשחברות חושבות על איך להתחרות ולהיכנס לשווקים חדשים, הן לעתים קרובות מבינות שהמותג שלהן התיישן מבחינה מוסרית, הלוגו נראה מוזר, וצבעי המותג דהו. מתי אפשר להסתפק בשיפוץ קוסמטי במיתוג, ומתי צריך לעשות שיפוץ יסודי? מתי מספיק לעשות את האדום בלוגו בהיר יותר, ומתי צריך להרוס הכל עד היסוד ולבנות מחדש? במאמר זה נעסוק בשאלה זו.
סיבות עיקריות
מצבים שונים יכולים להוות טריגר לרענון המותג. הנה הנפוצים ביותר:
- צורך "להסתדר" ו"סוף סוף ליצור ספר מותג". זו האפשרות הטיפוסית ביותר.
- להתבסס כמובילי שוק. להראות לכולם כמה אתה טוב, למשוך תשומת לב, להפתיע, להלחיץ מתחרים.
- יציאה לאופקים חדשים – שווקים חדשים, מוצרים חדשים, קהלים חדשים. המותג הקיים צריך להסתגל איכשהו לשינויים המשמעותיים בעסק.
עשו סקר שוק שלכם וענפיו
אספו מידע על השוק כדי להבין איך קהל היעד שלכם קונה, מהם צרכיו, ואיך אתם יכולים ליצור איתו קשר. חקרו את המתחרים כדי לראות עד כמה הם הצליחו ביצירה ויישום של סמלים תאגידיים יעילים. חשוב לבצע את שני סוגי המחקר כדי לבסס את אסטרטגיית המיתוג מחדש שלכם.
חקר קהל היעד
בצעו מחקרי שוק כדי להכיר לא רק את הלקוחות הקיימים שלכם טוב יותר, אלא גם להכיר את קהל היעד הפוטנציאלי שלכם. חשבו איך המיתוג מחדש ישפיע על הלקוחות הקיימים, שאלו את עצמכם מה הם באמת רוצים ומה מניע אותם. במידת האפשר, אספו נתונים על המבנה הדמוגרפי של קהל היעד, הצרכים, נקודות הכאב והתחומי עניין.
פיתוח אסטרטגיית מותג חדשה
אסטרטגיית מותג היא התוכנית ארוכת הטווח שלכם לבניית ותחזוקת המותג החדש. זוהי, בעצם, תוכנית המשחק המתארת את מיצוב המותג, וכן את כל האלמנטים שיש לעדכן כדי לשקף את המיצוב הזה, איך בדיוק הם יעודכנו ומתי הם יפורסמו.
הגדרת מיצוב המותג
מיצוב מותג הוא מה שצרכנים חושבים על המותג. תיאור קצר של איך העסק שלכם משתלב בשוק ובתודעת הצרכנים, איזו נישה אתם תופסים. כדי לפתח את מיצוב המותג שלכם, חשבו על הצעת הערך של החברה שלכם ואיך אתם רוצים להציג אותה לצרכנים. וודאו שבחרתם יתרון אחד. יהיה הרבה יותר קל להעביר אותו לתודעה ולתת-מודע של הלקוחות שלכם.
יצירת מסר המותג
מסר המותג הוא מה שמחבר את מיצוב המותג לשוק. הוא כולל הכל: משם החברה שלכם והסלוגן ועד כרטיסי הביקור של העובדים שלכם. זה כל מה שאומר לקהל שלכם מהו המותג שלכם, מה הוא מסמל ואיך הוא מבצע את משימת החברה שלכם. כדי להשיג את המטרות שלכם, זהו אילו מסרים אתם צריכים להתאים או ליצור, והתמקדו רק באלמנטים האלה. בנוסף, וודאו שכל המסרים מתואמים.
פרסום ותמיכה במותג המחודש
לאחר שעדכנתם את הזהות המותגית, הגיע הזמן להציג לעולם את המותג החדש שלכם. זהו שלב חשוב מכיוון שהוא מאפשר לשלוט באופן שבו לקוחות פוטנציאליים לומדים על המותג החדש, ומבטיח שלקוחות קיימים לא יאבדו אתכם בזרמי המידע.
סטודיו 972 מתמחה בליווי תהליכי מיתוג מחדש מא' עד ת'. הצוות המקצועי שלנו מסייע בכל השלבים – מחקר השוק והמתחרים, אפיון קהל היעד, פיתוח אסטרטגיית המותג, עיצוב הזהות החזותית החדשה ועד להטמעת המותג המחודש בכל נקודות המגע. אנו מאמינים שמיתוג מחדש הוא הזדמנות לרענן את תדמית החברה ולהתאים אותה לצרכי השוק המשתנים, תוך שמירה על הערכים והמהות של העסק.