Studio 972

תכנון ועיצוב ממשק משתמש: מה זה ומה הם ארבעת שלבי המפתח

בכל פיתוח אפליקציה, אתר או מוצר דיגיטלי – ממשק משתמש הוא הכרחי ולכן דרושה אליו תשומת לב רבה בעת התכנון.

ממשק המשתמש או באנגלית: User Interface זה הקשר בין המוצר הדיגיטלי שלכם לבין המשתמש, לא מבחינת חווית הגלישה במוצר, אלא מבחינה איכות הגלישה עצמה. על מנת להתייחס לUI בכל אתר או אפליקציה בצורה הטובה ביותר, חשוב מאוד לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום, ולהכיר היטב מה הם ארבעת השלבים המרכזיים בתהליך. ריכזנו עבורכם את המידע במאמר הבא.

הסבר מפורט על מהו ממשק משתמש (UI)

ממשק משתמש מתאר כאמור את חווית הגלישה בכל אתר מבחינת איכות הגלישה. כלומר, אם לתאר בדוגמאות על רכיבי אתר אז זה יבוא ליידי ביטוי בטפסי יצירת הקשר,  אפשרויות החיפוש והניווט, נוחות הצפייה בגלריות, נוחות המעבר בין דפים ועוד. ממשק משתמש מהווה אלמנט קריטי ומהותי באתר שכן, אם גולש יחוש שגלישה באתר כזה או אחר איננה נעימה לו, הוא ינטוש באופן מיידי את האתר לטובת אתר אחר.

חשוב לזכור שכיום ניתן למצוא מגוון אתרי אינטרנט אשר לא פעם חופפים מבחינת התוכן שהם מציעים ללקוח. הגולש שמהווה את קהל היעד של קבוצת אתרים כלשהי, יבחר באתר שמספק לו את חווית הגלישה הנוחה והנעימה ביותר ועל כן, חשוב מאוד להשקיע בכל מה שנוגע לחווית המשתמש שבאתר.

חשיבות האסטרטגיה והתכנון הראשוני

תכנון נכון של ממשק משתמש כאמור הוא דבר חשוב מאוד עבור כל אתר אינטרנט או אפליקציה.

מטרתו של אתר אינטרנט הוא לגרום לכמה שיותר גולשים להיכנס אליו, לבחור בשירותיו של העסק אשר האתר מייצג, להשאיר פרטים, לרכוש מוצר או לבצע כל פעולה אחרת באתר. מטרתה של אפליקציה היא לאפשר לכמה שיותר משתמשים להנות ממנה ולבחור דווקא בה. אתר, איכותי ככל שיהיה מבחינת התוכן שלו שלא עבדו על עיצוב ממשק המשתמש שלו או שלא תכננו אותו בצורה נכונה, יהיה אתר שיישאר מאחור.

גם אם הוא מקודם בגוגל בצורה טובה מבחינה אורגנית, כאשר גולש יגיע אליו ויבין כי לא נוח לו לגלוש בו, הוא ינטוש אותו. אותו הדבר כמובן לגבי אפליקציות. אפליקציה איכותית ככל שתהיה מבחינת הערך שהיא מציעה למשתמש, לא תהיה נבחרת על ידי קהל משתמשים גדול אם היא לא תהיה נוחה לשימוש.

כיום, מרבית האוכלוסייה אם לא כולה רגילים לכאן ועכשיו. ביצוע פעולות בקלות, במהירות וביעילות. אם אתר אינטרנט לא נטען מספיק מהר, לא מושך מספיק את העין או היררכיית התוכן שבו לא נכונה,  הוא פשוט יהיה אתר שיישאר מאחור. לכן, אין ספק שיש ערך וחשיבות רבים לתכנון נכון של ממשק משתמש.

הליך התכנון

עיצוב חווית משתמש היא תחום רחב. מדובר על תחום שכולל בו את כל האספקטים שקשורים ליחסי הגומלין בין עסק כלשהו, מוצריו או שירותיו. חווית משתמש נכונה תענה בצורה המדויקת ביותר על כל הצרכים של המשתמש, כך שהשימוש בשירות או במוצר כלשהו יעניק לו חוויה מיוחדת, קלה, ברורה ועוד. חווית משתמש אמיתית מספקת למשתמש יותר ממה שהוא חשב שהוא צריך ורוצה.

בכדי ליצור חווית משתמש איכותית עבור אתר אינטרנט, אפליקציה או מוצרים דיגיטליים אחרים, חשוב מאוד להקפיד על תהליך מסודר הכולל בו בראש ובראשונה את הליך תכנון חווית המשתמש.

הליך התכנון כולל בו את כל שלב איסוף המידע אודות חווית משתמש של אתר או אפליקציה כלשהו, על קהל היעד והצרכים המדויקים של אותו קהל יעד בכל הנוגע לאפליקציה או אתר כלשהו ועוד.

מדובר על  תהליך חשוב מאוד שכן, בהתאם אליו תתבצע עבודת העיצוב בפועל ועל כן, אם לא מדייקים בתהליך התכנון הראשוני וטועים בעיצוב בפועל של חווית המשתמש, היא לא באמת תספק למשתמשים את מה שהם צריכים ובהתאם לכך, הם יבחרו לנטוש את האתר, האפליקציה ועוד.

מאפיינים בעיצוב חווית משתמש

תחום חווית משתמש כמור הוא תחום רחב מאוד. יחד עם זאת, ניתן למצוא בו מאפיינים די ברורים כגון:

  1. עיצוב גרפי- עיצוב גרפי משפיע באופן מהותי על חווית המשתמש ועל כן, יש להשקיע בו.
  2. עיצוב אינטראקטיבי שגם מהווה דבר חשוב מאוד ובעל השפעה על חווית המשתמש
  3. נגישות שרלוונטית מאוד על מנת שכל שכבות האוכלוסייה יצליחו להשתמש בנוחות במוצר העומד על הפרק
  4. הגורם האנושי שהוא כל מה שגורם למשתמש להרגיש טוב במהלך שימוש באפליקציה, אתר ועוד

4 השלבים המרכזיים

תכנון ועיצוב חווית משתמש בפועל מתבצעת באמצעות כמה שלבים:

  1. בשלב הראשון כאמור יש צורך לבצע מחקר אותנטי, מדויק ומעמיק אודות כל מה שקשור לחווית המשתמש: קהל היעד, הציפיות שלו, הצרכים שלו ועוד.
  2. לאחר ביצוע מחקר איכותי, יושב צוות מקצועי ומעלה רעיונות שונים אודות האופן שבו ניתן ליישם את כל המסקנות של המחקר שנערך. לאחר שמעלים רעיונות, בוחרים את הרעיונות המתאימים ביותר.
  3. בשלב השלישי מיישמים את הרעיונות על אבטיפוס. יישום הרעיונות כולל כמובן את כל מה שקשור לחוויית המשתמש: העיצוב הגרפי, הגורם האנושי ועוד.
  4. שלב רביעי הוא השלב שבו מנסים את המוצר על משתמשים בכדי לבחון את התגובות שלהם ובכדי להסיק את המסקנות לגבי ההצלחה של עיצוב חווית המשתמש.

ניתן לומר כי תכנון ועיצוב חווית משתמש הם חשובים מאוד וחייבים להתבצע בצורה המדויקת, האיכותית והטובה ביותר.

האם יש הבדלים בין חווית משתמש UX לממשק משתמש UI?

חווית משתמש UX קובעת את מבנה הממשק ואת הפונקציונאליות שלו. כלומר, המטרה של מעצבי UX היא לעצב את הממשק על מנת שהוא יעבוד בצורה חלקה ולמשתמש תהיה חוויה טובה שכן, אם הניווט מורכב סביר להניח שהחוויה של המשתמש לא תהיה טובה. במבחן המעשי, חווית המשתמש נקבעת על ידי כמה קל היה למשתמשים לקיים אינטראקציה כלשהי בממשק המשתמש או במילים פשוטות יותר: להגיע ליעד שהם מעוניינים להגיע אליו על ידי כמה שפחות קליקים.

ממשק משתמש UI מהווה את הפריסה הגרפית של היישום. הוא כולל בו את הטקסט, את התמונות, את פריסת המסך, את המעברים ועוד. ממשק האפליקציה חייב להיות אטרקטיבי וממריץ מבחינה חזותית.

לעצב בצורה הטובה ביותר

מכיוון שעיצוב ממשק משתמש כולל כאמור את כל מה שקשור לעניין הוויזואלי והקשר שלו לחוויה של המשתמש. עיצוב ממשק משתמש חייב לשים דגש על דברים שונים בהתאמה לקהל היעד של האפליקציה כגון: גוונים ממוקדם, אנימציות, פונטים מסוג מסוים ובגודל מסוים וכל אלמנט אחר אשר קשור לשפה הגרפית.

חשוב מאוד לבחור באנשי מקצוע שיודעים כיצד להשתמש בכל התחום הגרפי והטקסטואלי בצורה הטובה ביותר על מנת שעיצוב הממשק יהיה מושלם עבור המשתמשים בו ויאפשר להם לחוות חוויה ויזואלית יוצאת דופן.

מכיוון שאפיון ועיצוב ממשק משתמש הם קריטיים כיום עבור כל אתר אינטרנט, אפליקציות ומוצרים דיגיטליים שונים, חשוב מאוד לבחור את הטובים ביותר בתחום זה.

ממשק משתמש מהווה חלק בלתי נפרד מעיצוב חווית משתמש ועל כן, אין להתפשר על אנשי המקצוע הרלוונטיים לצורך ביצוע תהליך זה באתר האינטרנט שלכם, באפליקציה שלכם או בכל מוצר אחר.

בסטודיו 972 תקבלו את השירות הטוב והמקצועי ביותר בתחום. הצוות המקצועי של הסטודיו מנוסה ומקצועי מאוד בתחום עיצוב ואפיון ממשק משתמש. מתוך ידע מקצועי רחב היקף וניסיון מעשי משמעותי, הצוות יסייע לכל לקוח להפיק את המקסימום בתחום.

Post a Comment

האם יש לך חלום?

בואו נדבר

דילוג לתוכן