Studio 972

עיצוב חווית משתמש: 4 טעויות נפוצות שאתם עושים

ישנם הרבה מעצבי חווית משתמש (UX), אשר מתמקדים בעיקר בעיצוב האתר כך שיראה כמה שיותר חדיש ויפה עבור המשתמשים, אך שוכחים מהדגש החשוב ביותר – נוחות הגלישה וההמרה של כל משתמש, מגולש ללקוח פוטנציאלי. אין ספק שעיצוב האתר הוא חשוב לא פחות, אך המטרה שלשמה בנינו את האתר, היא עבור התוצאות שלאחר הכניסה של המשתמשים. אז איך תמנעו מטעויות בתהליך העיצוב? כל מה שאתם צריכים לדעת, כאן במאמר שלפניכם. 

עיצוב UX – החשיבות האמיתית 

התפקיד של עיצוב חווית משתמש (UX), הוא לספק את רצונו של המשתמש אשר מגיע לאתר. ואיך תדעו שזה אכן קורה? ובכן, עבודה נכונה מתבטאת במסע שהגולש עובר מרגע ההגעה לאתר, להקלקה על כפתורים מניעים לפעולה ועד לרכישת השירותים או המוצר המוצעים לו, שם בעצם סיימתם בהצלחה את תהליך ההמרה של הגולש ללקוח. 

בעת עיצוב חווית משתמש, הדגש המרכזי צריך להיות על כל הדרך שהמשתמש יעבור מרגע הכניסה לאתר, ליצור חוויה ממוקדת ונוחה עבורו. עדיף שעיצוב האתר יהיה כמה שיותר פשוט ואפילו לא מפואר מדי, כל עוד הוא מניב את התוצאה הנדרשת, תדעו שהעבודה בוצעה כראוי ומעבר. 

4 טעויות שאתם עושים בעיצוב חווית משתמש 

  1. הציפיות מצד המשתמשים – מכיוון שתמיד קיימת תחרות גדולה בשוק, המשתמשים מודעים הרבה יותר לעיצובים המתחדשים והנוחים יותר לשימוש. כל גולש אשר מגיע לאתר מצפה לקבל אתר מהיר, בעיצוב יוצא דופן ונגיש, כך שאם גולש יגיע למוצרים שאתם מציעים וזה לא תואם לציפיות שלו, הוא פשוט לא ישאר באתר ויעבור ליעד הבא. 

מעצבי UX רבים מתמקדים בעיצוב האתר בהתאם לשירותים או המוצר הנמכרים בו, ושוכחים את הצד של המשתמש והצפי שלו מנראות האתר. אומנם ישנה חשיבות גם לדגש על נראות האתר, אך חשוב לשים לב לשני הצדדים, גם לצד המשתמש וגם לצד שלכם המעצבים. 

  1. תוכן ואלמנטים לא רלוונטים – המטרה של התוכן באתר, היא להכווין את הגולשים למידע או למוצר אותו הם מחפשים או על מנת להעשיר אותם בידע רלוונטי לתחום. כאשר הטעות העיקרית היא בעומס תוכן בדף הראשי, זה עלול להשפיע אוטומטית על אחוזי העזיבה של המשתמשים.

אם גולש מגיע לאתר, והוא מוצף ישירות בתוכן שלא בהכרח רלוונטי לו ואלמנטים שונים כמו חלונות קופצים ופרסומות, זוהי חווית משתמש לא נעימה. תחושה של איבוד שליטה בעת הגלישה באתר, מה שיוצר תסכול רב מצד המשתמש כאשר הוא רוצה להגיע ישירות לשירות אותו הוא מחפש. 

  1. חדשנות עלולה לפגוע בהרגל הצרכן – ישנם אתרים כמו אתרי מסחר, שבהם הגולש מצפה עם הכניסה לאתר שתופיע לו עגלת קניות בסרגל העליון (בדומה לכל אתר מסחר בימינו), וזוהי ציפייה מובנת כי זה הרגל אשר נוצר בעיצוב UX של אתרים וגם אצל הצרכנים כאשר הם נכנסים לאתר עם אופציה לרכישה מוצרים. 

במקרה בו מעצב UX יחליט כי הוא רוצה לשנות את ההרגל המוכר, ויעצב את האתר כך שהעגלה תופיע במקום שונה מהרגיל או בנראות אחרת, אומנם החדשנות היא מוערכת, אך לא להרגלים המשמעותיים של הצרכנים. התוצאה עלולה להיות מבלבלת מאוד עבור הגולשים באתר, ואף לפגוע ביחסי ההמרה של האתר. 

  1. התעלמות מעיצוב המתאים לנייד  – בעולם המודרני והמתפתח של ימינו, עיצוב UX אשר לא יותאם גם למכשירי מובייל נוספים, יהווה טעות משמעותית מאוד עבור כל אתר. כל עסק אשר מקים אתר כיום, צריך לקחת בחשבון גם הקמת אפליקציה. ההשקעה באפליקציה עם עיצוב חווית משתמש ברמה הגבוהה ביותר, תניב לעסק תוצאות מדהימות בהמשך. 

בעת הקמת אפליקציה, יש כמה דגשים נוספים אשר חשוב לשים לב אליהם ובכך להימנע מעוד כמה טעויות נפוצות: כפתורים קטנים שעובדים באתר אך לא דרך מכשיר הנייד, הדפים באתר לא מותאמים לכל סוגי המכשירים, איכות התמונות ירודה בנייד, כפתורי הניווט שגויים ועוד. 

כל אותן טעויות שאספנו עבורכם כאן, יכולות לסייע לכם רבות בעת עיצוב חווית משתמש באתר או באפליקציה. הבנת הבעיה לפני שהיא קורת, מייעלת באופן משמעותי את תהליך העיצוב, בכך תוכלו להעניק למשתמשים אתר נוח ונגיש לשימוש וזאת מבלי לוותר על העיצוב שתכננתם מלכתחילה עבור האתר.

Post a Comment

האם יש לך חלום?

בואו נדבר

דילוג לתוכן