Studio 972

קוד פתוח או סגור? כל ההבדלים שאתם צריכים לדעת

לא כולם מבינים לעומק בכל הנוגע לאתרי אינטרנט ובטח שגם לא לשלבי הפיתוח של מאחורי הקלעים, לכן זה לא מה שצריך להדאיג אתכם כאשר אתם נשאלים אם האתר שלכם הוא בקוד פתוח או סגור. ואם עדיין אין לכם אתר, אז זה זמן מעולה ללמוד בקלות על הדבר הפשוט ביותר אך גם עם חשיבות גדולה. במאמר שכאן לפניכם, תקבלו את כל המידע על שני סוגי הקוד וההבדלים הניכרים שביניהם. 

ההחלטה המשמעותית ביותר 

רק על מנת שתקבלו רקע ראשוני למונחים הללו, אם תהיתם כיצד זה נראה. אם אינכם באמת אנשים טכניים אשר מבינים בקודים השונים בדרך כלל, אז רק לצורך הדוגמא, האייפון שלכם נמצא בקוד סגור, ואם יש לכם גלאקסי אז שתדעו שהוא דווקא מבוסס על קוד פתוח. מה זה אומר בנוגע לבטיחות ואופן השימוש במכשירים? מיד נגיע לזה. 

קוד פתוח – כמו שזה נשמע, מערכת הניהול של האתר שלכם פתוחה באופן חופשי עבור עריכה, ביצוע שינויים של המתכנתים, מאפשר להם לגעת בכל חלקי המערכת בצורה הרבה יותר נוחה ונגישה. הקוד הפתוח הופך את המערכת לאטרקטיבית הרבה יותר עבור המשתמשים והמתכנתים, לכן זו גם המערכת הדומיננטית יותר כיום עבור בניית אתרים בעיקר דרך הפלטפורמה של וורדפרס.

קוד סגור – ההפך הגמור של כל מה דיברנו עליו עד כה בקוד הפתוח, כאשר מתבססים על קוד סגור בבניית אתר, קודם כל יש צורך להקים אותו מאפס ולמשתמשים בהחלט אין גישה לקוד עצמו. שימוש בקוד זה נעשה בדרך כלל על מנת לשמור על ייחודיות של מותג או רעיון מסוים שעל בסיסו נבנה האתר, ובשביל להיות בשליטה מלאה על העיצוב בהתאמה למשתמשים ולקהל היעד. 

יתרונות מול חסרונות 

באתר המבוסס על קוד פתוח, יש כמה יתרונות בעיקר כאשר זהו השימוש הנפוץ ביותר בקרב מפתחי אתרים בעקבות הנוחות המרבית והנגישות. לדוגמא, בעת שימוש בוורדפרס המפתחים נהנים ממשק חינמי המעניק גם תבניות חינמיות לשימוש, אתם צריכים רק לרכוש משתמש וחבילת שרת אחסון ומשם כל האפשרויות פתוחות בפניכם. בנוסף, ישנו מגוון רחב של עיצובים עבור התאמת דרישות הלקוח לעיצוב האתר, וגוגל אוהב אתרים בקוד פתוח ולכן יש להם סיכוי טוב יותר להגיע לתוצאות גבוהות יותר בחיפוש. 

עם זאת, החיסרון היחידי באתרים המבוססים על קוד פתוח, הוא אבטח המידע. אתרים אלו פגיעים יותר וחשופים להאקרים וניסיונות פריצה. אך שזה לא מה שיפחיד אתכם, ישנם מגוון פתרונות מצויינים כיום לבעיה הזו כמו עדכוני אבטחה, תוספי אבטחה, מערכת אחסון שרת מוגנת ועוד.

באתר המבוסס על קוד סגור, היתרון המרכזי לעומת הקוד הפתוח, נמצא כמובן ברמת האבטחה של אתרים אלו מכיוון שהקוד הוא סגור. מערכת הניהול היא ייחודית ואף מהירה יותר והשימוש הנפוץ ביותר הוא דרך הפלטפורמה של וויקס.

אך כאן יש דווקא יותר חסרונות, מכיוון שעלויות הבנייה של אתר המבוסס על קוד סגור יהיו גבוהות יותר בטווח הארוך והדבר החשוב ביותר הוא, שבמידה ותחליטו כי אתם רוצים להחליף אתר או להחליף חברת ניהול ולעבור לקוד פתוח. תצטרכו להשאיר את כל ההשקעה הזו מאחוריכם מכיוון שבקוד סגור אין שום אפשרות לבצע העברה של שום פרט מהאתר. 

אנחנו מקווים שהצלחנו להעביר לכם את כל המידע המדויק באופן הברור ביותר, וכעת אתם בהחלט יכולים להיות בטוחים במענה שלכם כאשר אתם נשאלים על פיתוח אתר בקוד פתוח או סגור. במידה ויש דברים נוספים שתרצו לדעת, הצוות של “סטודיו 972” זמין עבורכם וישמח לענות לכם לכל שאלה. 

Post a Comment

האם יש לך חלום?

בואו נדבר

דילוג לתוכן