Studio 972

פלטת צבעים מושלמת: השיטה המנצחת של מעצבי UX

השלב החשוב ביותר בעת עיצוב חווית משתמש, הוא הרגע בו צריך לבחור בחוכמה ודייקנות, פלטת צבעים מושלמת לפרויקט. זאת כאשר לכל צבע יש תובנה פסיכולוגית שונה, אשר עלולה להשפיע על התנהגות הגולשים באתר או באפליקציה. מכאן שלצבעים שתבחרו, ישנה משמעות קריטית במסר אשר יועבר לגולשים ועל כל המראה החזותי. הכנו לכם מדריך קצר, שיסייע לכם ביצירת פלטת צבעים מדויקת למותג. 

לשקף את המותג בצבע 

עד שלא תבינו לעומק את מהות הצבעים, לפעמים אפילו לא תבחינו בכך, בהשפעה העצומה של צבעי האתר והאפליקציה על המיתוג העסקי. תופתעו אולי לגלות, כי מחקרים רבים הוכיחו עם השנים שגולשים שמים לב קודם כל לצבעים, רק לאחר מכן למבנה ולתוכן, נתון שהפך לגמרי את כל עולם העיצוב ואת אפיון חווית המשתמש. זהו אינסטינקט שקיים במוחו של האדם מסיבות אבולוציוניות, לכן זהו נתון קבוע שעליו צריך להתבסס בעת עיצוב חווית משתמש. 

לכן, ישנה חשיבות רבה לפלטת הצבעים שתיצרו עבור כל פרויקט, כאשר הדגש העיקרי צריך להיות על המותג. חשבו על הפעמים בהם נכנסתם לאתר או אפליקציה, ועל כמה המראה החזותי שמושפע בעיקר מהצבעים, השאיר אצלכם רושם ראשוני שלילי ואף גרם לכם לצאת די מהר מהמוצר. ישנה השפעה רבה על הדרך בה אנו תופסים את המותג, רק בגלל בחירת הצבעים לעיצוב.

איך צבעים משפיעים על המשתמש? 

קיימת השפעה פסיכולוגית וקוגניטיבית בכל הנוגע לצבעים, פרט חשוב אשר מעצב UX חייב להכיר על מנת ליצור את פלטת הצבעים המדויקת והמתאימה ביותר ללקוח ולמותג. על כן יש להשתמש בצבעים בצורה חכמה, על מנת שהגולשים יהנו מחוויית גלישה נעימה ועקבית, ולא יעזבו את המוצר לאחר כמה שניות בגלל צבעים עזים או עיצוב צבעוני מדי. 

אדום – מחקרים הוכיחו כי הצבע האדום מעלה את לחץ הדם בגופנו, והינו צבע פרקטי עבור יצירת תגובה מהירה אצל בני אדם, נתון שאינו בא לקראת מעצבי הפרויקטים. אין שום אינטרס מצד מעצבי ux לגרום לגולשים להגיב באופן מהיר ולא מחושב, זה עלול להרחיק ולהלחיץ את הגולשים.

צהוב – צבע מעולה עבור משיכת תשומת לב, צבע חיובי, משרה אווירה של חום ושמחה, עם זאת יש לדעת כיצד להשתמש בו נכון על מנת לא ליצור תסכול וקושי מצד הגולשים. אם נשתמש בצהוב עבור צבע גופן של תוכן באתר לדוגמא, זה עלול להקשות על הגולשים לקרוא. 

סגול – בין הצבעים הבולטים ביותר כיום ברחבי האינטרנט, בעיקר אצל מותגים אשר עיקר מטרתם היא לשדר יוקרה, חוכמה ומסתוריות. מעצבי חווית משתמש רבים, בוחרים בגווני סגול עבור יצירת עיצוב פרויקט מפואר. 

ירוק – ישנה תחושה של רוגע ושקט נפשי כאשר אנו נתקלים בצבע ירוק באתר או אפליקציה, זאת מכיוון שישנו קשר ישיר לטבע הירוק סביבו אנו חיים, ולמיתוג שנוצר לצבע הירוק עצמו אם בחברות בריאות וטבע שונות. ישנה חשיבות בבחירת גוון הצבע הירוק, עם עדיפות לכך שיהיה כמה שיותר בהיר ועדין. 

שחור – יש המון אפשרויות שונות לשימוש בצבע שחור, כאשר הבולטות ביותר הן עבור תיבות טקסט או צבע הגופן. ניתן להשתמש בצבע השחור כרקע ניטרלי, אלגנטי ומתוחכם, איך צריך לדעת כיצד בדיוק לעשות זאת, כך שישדר עוצמה ויוקרה ולא ההפך מכך. 

החוק שאתם חייבים להכיר 

עבור יצירת פלטת צבעים מושלמת, כל מעצב ux חייב להכיר לעומק את הטכניקה והחוק המוביל לכך. חוק 60-30-10, חוק אשר מגיע אלינו מעיצוב הפנים, אך הוא בהחלט מתאים גם עבור עיצוב חווית משתמש ואף מומלץ לכך. החוקיות היא 60% צבע דומיננטי, 30% צבע משני ו- 10% צבע הדגשה, מה שיוצר איזון כאשר מגדירים צבע מרכזי לפרויקט.

אנחנו יודעים כי במרבית המקרים, קיימים עשרות אלפי אתרים אשר צבע המותג זהה לשלכם, אך זה לא תירוץ למעצבי חווית המשתמש. פלטת הצבעים היא רחבה ומלאה בהמון גוונים שונים שניתן לשחק איתם, עד להגעה לצבעים המושלמים ביותר, אלו שימשכו את הגולשים ויספקו להם חוויה מהנה הרבה יותר.

Comments
  • 17/04/2024

    "In the vast universe of online content, this blog is a star shining with reliability and structure. Grateful for such a find!"

    reply
Post a Comment

האם יש לך חלום?

בואו נדבר

דילוג לתוכן