Studio 972

UX Mobile :חווית משתמש במובייל הופכת להיות מרכזית

עיצוב אפליקציות מובייל מהוות טרנד חדש יחסית כיום. לא מעט חברות מעוניינות בעיצוב ופיתוח אפליקציות מובייל וכן, מאפיינים ומעצבים רבים מציעים את שירותיהם בתחום עיצוב אפליקציות מובייל. גם המשתמשים באפליקציות במובייל, מחפשים כיום את האפליקציות הנוחות ביותר, המהירות ביותר והטובות ביותר ועל כן, חווית משתמש במובייל מהווה כיום דבר חשוב ובסיסי מאוד לכל מפתח אפליקציה או לכל אדם שיש לו רעיון לאפליקציה.

UX Mobile – במה מדובר?

UX Mobile מתייחס לעיצוב חווית משתמש במובייל. בעוד שבעבר שמו דגש על עיצוב חווית משתמש בגרסת הדסקטופ של אתרי אינטרנט, כיום ידוע כי מרבית האנשים מעדיפים להשתמש באפליקציה על פני אתר אינטרנט. גם כאשר מוצעת להם האפשרות לבחור בין ביצוע פעולות באתר אינטרנט או באפליקציה, כאשר מדובר בדיוק על אותה הפעולה, הם עדיין יעדיפו לבצע את הפעולה באפליקציה. מכיוון שגרסאות המובייל של אתרים וכן האפליקציות שהם מציעים, הם הרבה יותר נוחות ושימושיות, הרי שחשוב לשים דגש על עיצוב חווית משתמש באפליקציות.

אז מה זה בעצם אומר לעצב חווית משתמש באפליקציה? בדיוק כפי שחשוב מאוד להקפיד על עיצוב אתר אינטרנט באופן אשר יעניק חוויה לגולש ויאפשר לו לגולש בצורה נוחה, נעימה ומהירה, כך כאשר מדובר על אפליקציה, חשוב מאוד לבצע את כל הפעולות הרלוונטיות על מנת להפוך את האפליקציה, לאחת שנוח להשתמש בה, לבצע בה פעולות, לנווט בה ולהתמצא בה. אין ספק שאם גרסת מובייל או אפליקציה של אתר כלשהו, היא נטענת בצורה איטית, לא מאפשרת התמצאות קלה ומהירה בה ומורכבת לשימוש, גולשים יעדיפו לבחור באפליקציה אחרת על פני אותה אפליקציה.

החשיבות של עיצוב חווית משתמש

אם אתם זקוקים לאפליקציית מובייל, חשוב שתעצבו אותה בצורה הטובה ביותר. תהליך העיצוב צריך להתבצע בצורה מקצועית, בהתאם לקהל היעד של האפליקציה, בהתאם לסוג השירותים שהאפליקציה מציעה ועוד. אין ספק שחשוב כיום להשקיע בעיצוב חווית משתמש באפליקציית מובייל וזאת בשל העובדה שידוע כי גם גוגל כיום מדרג אתרים בין היתר על פי גרסת המובייל שלהם

כמו כן, כיום ניתן למצוא מגוון רחב של אפליקציות, המציעות שירותים דומים. הסבירות שתעלו רעיון לאפליקציה שאינו זמין כבר בחנות האפליקציות היא די נמוכה. לכן, בין כל האפליקציות הדומות מה שגורם לאפליקציות להגיע למיקומים גבוהים בטבלת ההורדות ומה שמפריד בין המדורגים נמוך למדורגים גבוה הוא על מה שקשור לעיצוב חווית המשתמש של האפליקציה.

האפליקציות שעיצוב חווית המשתמש התבצע בהן בצורה טובה ומקצועית, עושות הרבה מעבר להשגת המטרות שלהן.

טיפים מובילים לתכנון ושיפור ה UX באפליקציות ואתרים במובייל

  1. חשוב לדעת שאפליקציות צריכות להתאים למגוון רחב של מכשירים. הבחירה של הצרכן מכתיבה באופן אוטומטי כי אחוז מסוים מהשוק לא יבחר בפלטפורמה המקובלת ולא משנה עד כמה היא נפוצה. לכן, חשוב לפצל את הפיתוח גם לאייפון וגם לאנדרואיד אלא אם כן החברה שלכם מתמקדת במערך אחד של לקוחות. חשוב מראש לבדוק את כל הבעיות האפשרויות שיכולות להתעורר במכשירים שונים ולטפל בהן.
  2. כדאי להשתמש בעיצוב איטרטיבי. מה זה בעצם אומר? שימוש במידע משיטות הערכה כגון: בדיקות משתמשים. כדאי ליצור איטרציה בממשק משתמש בכדי ליצור אפליקציה בעל יכולת תגובה. חשוב לקבל תובנות מעשיות ממשתמשים אמיתיים באפליקציה. ניתן להוסיף גם פתרון ניתוח התנהגות משתמשים מובנה בתוך האפליקציה שיכול לסייע לכם להבין כיצד אנשים משתמשים באפליקציה.
  3. חשוב מאוד לשמור על פשטות בכל הנוגע לעיצוב האפליקציה. עיצוב פשוט מאפשר לבצע פעולות רבות עם הממשק בפחות שלבים. עבור אפליקציות שדורשות לא מעט מרכיבים חזותיים כדאי למטב את התמונות בכדי לצמצמם זמני טעינה.
  4. עיצוב איכותי ומרתק עבור מכשיר נייד חייב להיות מאוד חזותי ולכלול בו סכמת צבעים מדהימה. יחד עם זאת, חשוב מאוד שלא להכביד על האפליקציה בשל העיצובים המפוארים. כדאי למצוא את האיזון בין אלמנטים חזותיים מרשימים לבין היכולת לבצע פעולות בנוחות וקלות באפליקציה, לנווט בה בקלות וכן, לאפשר לה להיטען בצורה מהירה.
  5. אבטחה וציות עלולים להוות מחסום משמעותי לפיתוח יעיל. ניתן להימנע מבעיות נגישות שונות באמצעות התייעצות עם צוות קצה אחורי שמודע לא פעם טוב יותר לדרכים למניעת פריצות. מה שחשוב לזכור הוא שבעיות אבטחה יש לנטר בצורה קבועה.
  6. חשוב מאוד לבצע מחקר המבוסס על המיקוד של אפליקציה מסוימת. משתמשים מעוניינים בנגיעה אישית אשר מראה כי המפתחים נתנו תשומת לב לצרכים לאינטרסים שלהם בתור קהל יעד. המפתחים יכולים להשתמש בהערכה היוריסטית עם בדיקות שמישות וזאת בכדי ליצור ממשק משתמש שיהיה מושך בעיני המשתמשים.
  7. מכיוון שעולם הפיתוח תמיד ממשיך להתקדם קדימה, ישנן דרכים חדשות ליצור מראה שונה ועיצובים שונים על בסיס אותן טכנולוגיות חדשות. יש לעקוב אחר המגמות החדשות ובהתאם לכך לבצע שינויים באפליקציות נתונות וליישם רעיונות חדשים.

אין ספק שעיצוב חווית משתמש באפליקציות ובמובייל היא דבר חשוב מאוד כיום ועל כן, כדאי מאוד לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום, לצורך עיצוב חווית משתמש זאת.

Post a Comment

האם יש לך חלום?

בואו נדבר

דילוג לתוכן