Studio 972

UX

מתרגשים? חווית משתמש טובה יכולה לעורר רגש אצל המשתמשים

בעידן דיגיטלי שלא מפסיק להתקדם ולהתחדש, אנו נחשפים מדי יום לאלפי גירויים שונים שמגיעים מפוסטים, אפליקציות ומוצרים דיגיטליים שונים. מבלי שנשים לב, הדיגיטל מניע אותנו רגשית בצורה עוצמתית ואף ניזון מכך. ללא הרגשות שלנו – המוצרים הדיגיטליים יקרסו, לא תהיה הנעה לפעולה. והאשמה כולה מופנית לחווית המשתמש (UX), שעיקר תפקידה הוא לרגש אותנו. 

חווית משתמש ורגשות – מה הקשר?

אנחנו יודעים שקשה לפעמים להאמין, להשפעה העצומה של הדיגיטל על חיינו, אבל אנו חווים זאת מדי יום ואפשר לומר שגם כל היום. העידן הנוכחי, הוא המפותח ביותר מבחינה טכנולוגית וזאת לצד התקדמות לא פוסקת של הפלטפורמות השונות בדיגיטל, כאשר המטרה העיקרית – היא להניע אתכם לפעולה, בכך שדואגים לשחק לכם ברגשות. כן בדיוק כמו שקראתם, ומיד תבינו את הסיבה.

כל הרשתות החברתיות, המידע האינסופי והתכנים שאנו נחשפים אליהם ביומיום, נועדו לשכנע אותנו, לבלבל אותנו ולגרות לנו את המוח. כי רק כך, יש סיכוי שתנועו לפעולה, שאכן הפוסט או המוצר יעוררו בכם רגש ולרגע תעצרו עליו לכמה דקות. חווית משתמש בעצם עוסקת באינטראקציה שבין המשתמש למוצר, ומנסה להשוות זאת לאינטראקציה שבין המשתמש לסביבה שלנו, זאת על ידי המדד הרגשי של המשתמש, לדעת מה יספק לו ריגוש והנאה.

השליטה של הדיגיטל

זה קרה יום אחד, שבו כל הרשתות החברתיות נפלו, עולם הדיגיטל שלנו נכבה ברגע וחשבנו שסוף העולם קרב ובא. כולנו לכמה רגעים הבנו, כמה החיים שלנו ריקים  וחסרי משמעות כיום ללא הדיגיטל, הבנו את המשמעות והחשיבות של הפלטפורמות הדיגיטליות ואת השליטה הרגשית והמוחית שלהם עלינו, אבל זה לא הפריע לנו כמובן להמשיך כבר יום למחרת לגלוש וליהנות מהיתרונות של העולם הדיגיטלי.

בעשור האחרון ישנו גידול עצום בשימוש באפליקציות ואתרים, התחרות בהתאם לזאת גוברת וציפיות המשמשים גם כן. המטרה העיקרית, היא השגת חווית משתמש מוצלחת, כזו שתגרום למשתמשים לשביעות רצון ותניע אותם לבצע פעולות במוצר. או כמו שאנו קוראים לזה, לגרום לחווית המשתמש לרגש אותם, רגשות המשתמש הם הרכיב החשוב ביותר לעיצוב חווית משתמש משופרת וטובה יותר.

5 דרכים לרגש את המשתמש

1. מספר שניות בלבד – זה מה שנדרש עבור משתמש, בשביל להחליט שהוא עוזב את האפליקציה או האתר, הרגשות שלו מתחילים לפעול ישירות ואם התחושה שמתקבלת מהרגש הראשון היא שלילית, פה האינטראקציה נגמרת.

2. תמונות רלוונטיות – יש להן היבט משמעותי מאוד במוצר, המשתמשים מצפים להנות מחוויה חזותית, ממשהו שהם יוכלו לראות ודרכו להבין את מטרת המוצר. בחירת תמונות מוצלחת, תהיה כזו שתעורר רגש מצד המשתמש, שתעביר לו את המסר המיתוגי, תמונה שתמשוך את מבטו מיד. בכך תשיגו מיד את היחס שלו והוא קרוב מתמיד לפעולה.

3. להבין את האווירה – כאשר אתם נכנסים לאתר של קופת החולים, תצפו לקבל אווירה אסתטית, נקיה ולבנה יחסית, וכאשר תכנסו לאתר משחקים, תצפו לראות המון צבעים, אנימציות מגניבות ותוכן יצירתי. זו בדיוק ההגדרה של אווירה, דעו להתאים את האווירה לסוג הלקוח, למוצר, זה חייב לבוא לידי ביטוי כבר בשלב האפיון, כך שלאחר עיצוב חווית המשתמש, תקבלו תוצר סופי מדויק שיענה נכון על צרכי המשתמש.

4. לשדרג כל הזמן – חייב לבצע מעקב רציף אחר חווית המשתמש, אחרת לא תוכלו למדוד את האפקטיביות שלה. ללא תיקונים, שינויים, שיפורים וחידושים, לא תדעו כיצד לגעת בנקודות הנכונות עבור שדרוג החוויה של המשתמש ויצירת הנעה לפעולה. המעקב יעזור לכם להבין לעומק את שלבי האינטראקציה ולדעת מה באמת מושך ומרגש את המשתמשים.

5. התאמת השפה והתוכן – חשוב להכיר לעומק את קהל היעד, בשביל לדעת ליצור התאמה מושלמת של התוכן למשתמש, כך שיבין אותו ויהנה ממנו. לדוגמא, אם קהל היעד שלכם מונה אחוז גבוה של צעירים, שימוש בשפה גבוהה מדי עלול ליצור ריחוק והרגשה שלילית.

במציאות הנוכחית, אין לנו ברירה אחרת, אנו חיים בעידן בו ללא מוצרים דיגיטליים אנו תקועים במקום. מבלי שנבחין בכך, הדיגיטל עם השנים השתלט עלינו לחלוטין, אבל אין בכך דבר רע, מכיוון שאנו בסך הכל נהנים מהטכנולוגיות הנפלאות שהתפתחו לאחרונה. רק חשוב שנכיר, ונהיה מודעים לסיבה שבגללה תתרגשו בעוד כמה שעות, מעוד פוסט חדש או אפליקציה מעניינת.

Post a Comment

האם יש לך חלום?

בואו נדבר

דילוג לתוכן